Home » Blog » Η Τέχνη του 3D Design: Συμβουλές από τον Rasmus Poulsen

Η Τέχνη του 3D Design: Συμβουλές από τον Rasmus Poulsen

Rasmus Poulsen

Rasmus Poulsen: Πώς να Ξεκλειδώσετε τη Δημιουργικότητά σας

Ο Rasmus Poulsen γνωστός και ως Technouveau, ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης και art director από τη Δανία, μοιράζεται την πορεία του στη δημιουργική βιομηχανία, την εμπειρία του με το Blender, και τη φιλοσοφία του για το 3D art σε συνέντευξη στο κανάλι “The VFX Process“.

Η Ιστορία του Rasmus και η Είσοδός του στο 3D

Ο Rasmus, μεγάλωσε σε ένα δημιουργικό περιβάλλον με έναν πατέρα μουσικό και μια μητέρα κομμώτρια, γεγονός που τον ενθάρρυνε να εξερευνήσει την τέχνη χωρίς περιορισμούς.

Αν και αρχικά σπούδασε γραφιστική με την προοπτική να σχεδιάζει αφίσες για nightclubs, σύντομα ανακάλυψε το πάθος του για τη σχεδίαση κόσμων και χαρακτήρων. Η επαγγελματική του πορεία τον οδήγησε σε εταιρείες όπως η IO Interactive (Hitman) και η Ubisoft, όπου εξέλιξε τις δεξιότητές του στη σκηνογραφία και το art direction.

Η Μετάβαση στο Blender και η Δημιουργική Αναγέννηση

Μετά από μια περίοδο δημιουργικής ρουτίνας, ο Rasmus ανακάλυψε εκ νέου τη χαρά της τέχνης μέσα από τα Blender tutorials του Ian Hubert αλλά και της τέχνης του Jama Jurabaev. Το Blender του έδωσε τη δυνατότητα να συνδυάσει την «χαοτική» του σκέψη με τη δομημένη 3D δημιουργία. Παρά τις τεχνικές προκλήσεις που παρουσιάζει το λογισμικό, η ενασχόλησή του με το Blender αναζωπύρωσε τη δημιουργικότητά του.

Σχεδιαστική Φιλοσοφία και Μέθοδος Εργασίας

Αντίθετα με πολλούς σχεδιαστές, δεν ξεκινά σχεδιάζοντας στο χαρτί. Προτιμά να δημιουργεί απευθείας στο Blender, ξεκινώντας από βασικές φόρμες και εξερευνώντας τυχαίους συνδυασμούς σχημάτων. Χρησιμοποιεί μια προσέγγιση «kitbashing», συνδυάζοντας αντικείμενα για να δημιουργήσει πιο σύνθετες μορφές.

“Δεν ξεκινάω με αυστηρό σκοπό, αλλά αφήνω τα σχήματα να με οδηγήσουν στο τελικό αποτέλεσμα.”

Η έμπνευσή του προέρχεται κυρίως από το Star Wars, ιδιαίτερα το ρετρό-αισθητικό στυλ των ’80s που βασίζεται σε πραγματικά μοντέλα και αντικείμενα. Στη δουλειά του, δίνει έμφαση στην οπτική έκφραση αντί για τη ρεαλιστική ή τεχνική ακρίβεια των σχεδίων του.

Χρήση Χρώματος και Υφής

Ο Rasmus προτιμά να χρησιμοποιεί βασικές μεταλλικές υφές με φθορές, trim sheets και tileable υλικά για να επιταχύνει τη διαδικασία σχεδιασμού. Η προτίμησή του σε λίγες και απλές υφές τον βοηθά να διατηρεί την εργασία του καθαρή και αποδοτική.

Η Σημασία του Fantasy Design

“Η τέχνη δεν πρέπει να περιορίζεται από υπερβολική επιστημονική λογική.”

Eίναι ένθερμος υποστηρικτής της άποψης ότι η λογική πρέπει να υπηρετεί το συναίσθημα στην επιστημονική φαντασία και όχι το αντίστροφο. Τονίζει ότι το Star Wars είναι πρωτίστως ένα συναισθηματικά φορτισμένο σύμπαν και όχι επιστημονικά τεκμηριωμένο, επομένως δεν τον απασχολεί η υπερβολική επιστημονική ακρίβεια στα σχέδιά του.

Συνεργασία με Big Medium Small

Η ενεργή παρουσία του Rasmus στο Instagram προσέλκυσε την προσοχή της ομάδας Big Medium Small, οδηγώντας σε μια σημαντική συνεργασία. Το kitbash pack που ανέπτυξαν μαζί βασίστηκε στα δικά του 3D μοντέλα και στην ξεχωριστή του αισθητική. Επιπλέον, ο Rasmus συνέβαλε στη δημιουργία βίντεο με διαστημόπλοια, χρησιμοποιώντας keyframe animation και ρεαλιστικά ηχητικά εφέ για αυθεντικότητα.

Worldbuilding – Η Τέχνη της Δημιουργίας Κόσμων

Ο Rasmus διαχωρίζει ξεκάθαρα το concept art από το πραγματικό worldbuilding. Όπως εξηγεί, ένα όμορφο σκηνικό με ένα διαστημόπλοιο μπορεί να μοιάζει με worldbuilding, αλλά η πραγματική δημιουργία κόσμων απαιτεί αφήγηση και θεματική συνοχή.

Εφαρμόζει την τεχνική του layering που συναντάμε σε ταινίες όπως το Blade Runner και το Star Wars, ενώ παράλληλα αφήνει σκόπιμα κενά στην αφήγηση για να επιτρέψει στον θεατή να συμπληρώσει νοητά τον κόσμο.

Blender – Cycles vs Eevee και Απόδοση Σκηνών

Αν και ξεκίνησε να δουλεύει με την Eevee λόγω περιορισμών υλικού, πλέον χρησιμοποιεί κυρίως το Cycles, ιδιαίτερα από τότε που απέκτησε μια RTX 4090. Συμπληρωματικά, χρησιμοποιεί το K-Cycles, μια βελτιωμένη έκδοση του Cycles που επιταχύνει το rendering και προσθέτει επιλογές post-processing.

Στο στυλ του, προτιμά να υπερτονίζει τα οπτικά στοιχεία με εφέ όπως lens distortion, chromatic aberration και bloom effects. Πιστεύει ότι η ρεαλιστική προσέγγιση δεν είναι πάντα απαραίτητη και δίνει μεγαλύτερη σημασία στο καλλιτεχνικό ύφος.

Add-ons & Τεχνικές που Χρησιμοποιεί

Στην εργαλειοθήκη του περιλαμβάνονται το Camera Shakify του Ian Hubert, lens flare add-ons και διάφορα modeling add-ons. Ωστόσο, ο Rasmus παραδέχεται ότι δεν του αρέσει ιδιαίτερα να ασχολείται με το modeling.

“Το 3D art δεν πρέπει να είναι υπερβολικά τεχνικό – η δημιουργική ελευθερία είναι πιο σημαντική από τους αυστηρούς κανόνες.”

Δεν τον απασχολεί η τέλεια τοπολογία στα μοντέλα του, καθώς τα 3D assets του προορίζονται για σκηνές και όχι για παιχνίδια.

Η Φιλοσοφία του για το 3D Design

Ο Rasmus πιστεύει ότι πολλοί 3D καλλιτέχνες εστιάζουν υπερβολικά στις τεχνικές λεπτομέρειες, παραβλέποντας το συναίσθημα και την αίσθηση του έργου τους. Τονίζει ότι η ισορροπία μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής είναι το κλειδί για επιτυχημένο 3D design.

Επιπλέον, ενθαρρύνει τους καλλιτέχνες να μην αγχώνονται με την πολυπλοκότητα του Blender, καθώς δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζουν κάθε λεπτομέρεια του λογισμικού για να δημιουργήσουν κάτι όμορφο.

Σημαντικές Συμβουλές για 3D Καλλιτέχνες

Μάθε να χρησιμοποιείς το Blender με τον δικό σου τρόπο

“Πολλοί βλέπουν το Blender ως ένα τεχνικό λογισμικό που απαιτεί μαθηματική σκέψη, αλλά δεν χρειάζεται να είναι έτσι.”

Ο Rasmus εξηγεί ότι το Blender επιτρέπει μια πιο «ελεύθερη» και καλλιτεχνική προσέγγιση, πέρα από αυστηρά τεχνικές μεθόδους. Χρησιμοποιεί shortcuts όπως το G για τη μετακίνηση αντικειμένων χωρίς να σκέφτεται συνεχώς τους άξονες X, Y, Z.

“Αντί να αποστηθίζεις σύνθετες τεχνικές, μπορείς απλά να ακολουθείς tutorials όταν τις χρειάζεσαι.”

Μην εστιάζεις στις ρυθμίσεις – δες το αποτέλεσμα

Μην επικεντρώνεσαι υπερβολικά σε λεπτομέρειες όπως τα specular ή roughness maps, αλλά κοίτα το τελικό αποτέλεσμα.”

Προτείνει να χρησιμοποιείτε εργαλεία όπως το color ramp για να πειραματίζεστε με την εμφάνιση ενός υλικού, αντί να προσπαθείτε να το κάνετε “σωστά” με τεχνικούς όρους. Το σημαντικό είναι το τελικό οπτικό αποτέλεσμα και όχι αν όλα τα τεχνικά στοιχεία είναι τέλεια.

Μάθε ποιο είναι το δυνατό σου σημείο και συνεργάσου με τους σωστούς ανθρώπους

Κάθε καλλιτέχνης έχει διαφορετικό τρόπο σκέψης – άλλοι είναι πιο δημιουργικοί (big picture thinkers), ενώ άλλοι επικεντρώνονται στις λεπτομέρειες.”

Αυτοχαρακτηρίζεται ως “χαοτικός και δημιουργικός”, αλλά αναγνωρίζει ότι χρειάζεται ανθρώπους που θα τον “κρατήσουν στη γη” και θα προσθέσουν τεχνική ακρίβεια στις δουλειές του. Η συνεργασία με διαφορετικούς τύπους ανθρώπων είναι καθοριστική για τη βελτίωση της δουλειάς σου.

Ακολούθησε αυτό που σε ενθουσιάζει – όχι αυτό που σου λένε ότι πρέπει να κάνεις

“Μην ξεκινάς μαθαίνοντας το τυπικό «donut» ή «teapot» αν δεν σε ενδιαφέρει.”

Προτείνει, αντί να ακολουθείτε τη συμβατική πορεία μάθησης, να επικεντρωθείτε σε αυτό που πραγματικά σας παθιάζει.

“Η δημιουργία τέχνης είναι δύσκολη και απαιτεί επιμονή – αν δεν είσαι ενθουσιασμένος με το αντικείμενο, δεν θα αντέξεις τις δυσκολίες !

Μην σπαταλάς χρόνο σε παθητικές δραστηριότητες – Δημιούργησε!

“Αντί να καταναλώνεις περιεχόμενο, δημιούργησε το δικό σου.”

Ο Rasmus τονίζει ότι δεν βλέπει τηλεόραση ή σειρές αν δεν έχει σοβαρό λόγο και πιστεύει ότι η αίσθηση δημιουργίας στο Blender είναι πολύ πιο ικανοποιητική από οποιαδήποτε τηλεοπτική σειρά!

Η σημασία του “Flow State” στη δημιουργικότητα

Συχνά μπαίνει σε κατάσταση “flow” όταν δουλεύει, με αποτέλεσμα να περνούν ώρες χωρίς να το αντιλαμβάνεται. Βρίσκει αυτόν τον ρυθμό σε πολλές δημιουργικές δραστηριότητες, με εξαίρεση το 3D modeling, το οποίο παραδέχεται ότι δεν του αρέσει ιδιαίτερα. Προτιμά να συνδυάζει υπάρχοντα στοιχεία και να χρησιμοποιεί την τεχνική kitbashing αντί να μοντελοποιεί τα πάντα από την αρχή.

Πώς Κατάφερε να Κάνει το Eevee να Φαίνεται Καλύτερο από το Cycles;

Ο Rasmus χρησιμοποιεί τεχνικές από την εμπειρία του στα βιντεοπαιχνίδια, όπως post-processing φίλτρα, bloom effects, και buffers. Δίνει μεγαλύτερη σημασία στην παρατήρηση παρά στις τεχνικές λεπτομέρειες.

“Αντί να απομνημονεύεις κουμπιά και ρυθμίσεις, μάθε να παρατηρείς τι φαίνεται καλό και τι όχι.”

“Η ικανότητα να βλέπεις σωστά μια εικόνα είναι πιο σημαντική από το εργαλείο που χρησιμοποιείς – αν έχεις καλή ματιά, μπορείς να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα σε οποιαδήποτε πλατφόρμα.

Πού να Βρείτε τον Rasmus Poulsen & τις Δουλειές του

  • ArtStation, Website όπου πουλάει assets
  • YouTube όπου δημιουργεί βίντεο για να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει άλλους καλλιτέχνες

Μπορείτε να δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:


Ακολουθήστε το 3D Trek στο Instagram, Facebook και LinkedIn και γίνετε μέρος μιας δυναμικής κοινότητας 3D δημιουργών! 📢 Μείνετε ενημερωμένοι για εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολές 3D, μαθήματα Blender, ανακαλύψτε ταλαντούχους καλλιτέχνες, και μάθετε πρώτοι για εκδηλώσεις, events και τις τελευταίες εξελίξεις της 3D βιομηχανίας! 🚀✨

Scroll to Top