Home » Παραστατικών & Ψηφιακών Τεχνών Παν/μίου Πελοποννήσου
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Σχολή Καλών Τεχνών

Τμήμα: Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών

Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Αντικείμενο: Εφαρμοσμένες Τέχνες
Φορέας: Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Τμήμα: Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών
Πόλη: Ναύπλιο
Κατευθύνσεις: Παραστατικές Τέχνες – Ψηφιακές Τέχνες
Διάρκεια: Οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα / 4 Έτη
Εισαγωγή: Mε Πανελλαδικές ή Κατατακτήριες Εξετάσεις
Τίτλος Σπουδών: Πτυχίο (Level 6) / 240 ECTS

Παραστατικών & Ψηφιακών Τεχνών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Το Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών (ΤΠΨΤ) ιδρύθηκε το 2019 με έδρα το Ναύπλιο (Ν. Αργολίδας). Ανήκει στην Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, η οποία περιλαμβάνει και το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (ΤΘΣ), με έτος ίδρυσης το 2003.

Το ΤΠΨΤ προσφέρει ένα πλούσιο και προηγμένο Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ) το οποίο αναπτύσσει και προάγει γνώση σε καλλιτεχνικά, ερευνητικά και τεχνολογικά πεδία των παραστατικών και ψηφιακών τεχνών, δίνοντας έμφαση σε κοινωνικές, εκπαιδευτικές, τεχνολογικές και πολιτιστικές εφαρμογές και προσεγγίσεις αυτών. Το ΤΠΨΤ αποτελεί το πρώτο τμήμα στην Ελλάδα, το οποίο εστιάζει εξ΄ολοκλήρου σε νέες/υβριδικές προσεγγίσεις σύγχρονης καλλιτεχνικής πράξης και έρευνας που αφορούν την σύνδεση παραστατικών (performance, χορός, θέατρο) και ψηφιακών τεχνών (ψηφιακή performance, εικονική πραγματικότητα, διαδραστικά/ψηφιακά μέσα-τεχνολογίες).

Πεδία καλλιτεχνικών και τεχνολογικών εφαρμογών

  • Σκηνοθεσία και Performance
  • Ψηφιακή performance και τέχνες
  • Χρήση λογισμικών συστημάτων και τεχνολογίας ψηφιακών τεχνών
  • Χορός και performance
  • Εικαστικά-σκηνογραφία, φως, ήχος σε σύνδεση και με νέες τεχνολογίες (Σχεδιασμός και υλοποίηση)
  • Σχεδιασμός και παραγωγή ψηφιακού υλικού (3D animation, Εικονική / Μικτή Πραγματικότητα, Ηλεκτρονικά Παιχνίδια)
  • Ψηφιακές εφαρμογές στη Σκηνοθεσία και την Υποκριτική
  • Θεωρία της performance και κοινωνικές εφαρμογές (ενδεικτικά: ανθρωπολογία του θεάτρου, ακτιβισμός, διαδραστικό και διαδικτυακό θέατρο, φεμινιστική και queer θεωρία, εκπαιδευτικές εφαρμογές, δημόσιος χώρος, μουσεία.)
  • Δραματουργία της performance / Δημιουργική γραφή / Ψηφιακή αφήγηση / Ψηφιακές εκδόσεις.

Κατευθύνσεις του Τμήματος:

1. Παραστατικές Τέχνες

Η κατεύθυνση αυτή έχει ως στόχο την θεωρητική και καλλιτεχνική κατάρτιση των φοιτητών/τριών στον τομέα των παραστατικών τεχνών, εστιάζοντας στην παροχή γνώσης και την πρακτική γύρω από τα πεδία και τις δυνατότητες της σύνδεσής τους με ποικίλες κοινωνικές εφαρμογές και τις νέες τεχνολογίες. Οι απόφοιτοι/ες της κατεύθυνσης αυτής θα είναι σε θέση να υλοποιήσουν (σύλληψη, σύνθεση, σκηνοθεσία) ένα επιτελεστικό γεγονός με κέντρο την παράσταση (performance, χορός, εφαρμογές πολυμέσων στο θέατρο κ.α.), υλοποιώντας καινοτόμες προτάσεις στο πεδίο της καλλιτεχνικής έκφρασης και της διδακτικής.

2. Ψηφιακές Καλλιτεχνικές Εφαρμογές

Η κατεύθυνση αυτή έχει ως στόχο την θεωρητική, καλλιτεχνική και τεχνική κατάρτιση των φοιτητών/τριων στον τομέα των ψηφιακών εφαρμογών εστιάζοντας στις δυνατότητες σύνδεσής τους με τις παραστατικές τέχνες. Οι απόφοιτοι/ες της κατεύθυνσης αυτής θα είναι σε θέση να υλοποιήσουν (σύλληψη, ψηφιακός σχεδιασμός, σύνθεση, σκηνοθεσία, τεχνική υλοποίηση) μία καλλιτεχνική ψηφιακή εφαρμογή (ψηφιακή performance, διαδραστική εγκατάσταση, ψηφιακή σκηνογραφία και φωτισμό, video games, εικονική πραγματικότητα, ψηφιακή αφήγηση, ψηφιακές εκδόσεις κ.α.) αξιοποιώντας τη σύνδεση Performance και ψηφιακών τεχνών στο πεδίο της καλλιτεχνικής έκφρασης και της διδακτικής.

Μαθησιακά Αποτελέσματα του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών

  • Οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να επινοούν, να συνθέτουν και να δημιουργούν καλλιτεχνικά έργα πολυμεσικού/υβριδικού χαρακτήρα, ως αυτόνομοι δημιουργοί, ή ως συνεργάτες σε διεπιστημονικές και διακαλλιτεχνικές ομάδες, εφαρμόζοντας σύγχρονες πρακτικές των παραστατικών και ψηφιακών τεχνών με χρήση τεχνολογιών/μέσων αιχμής.
  • Θα έχουν αναπτύξει τις σωματικές και ερμηνευτικές δεξιότητες προκειμένου να σκηνοθετούν ή/και να ερμηνεύουν παραστάσεις θεάτρου χορού ή performance.
  • Θα έχουν αναπτύξει τις καλλιτεχνικές και τεχνολογικές γνώσεις προκειμένου να σχεδιάζουν και να υλοποιούν διευρυμένα/πειραματικά ψηφιακά έργα ή ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  • Θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ποικίλες εφαρμογές παιδαγωγικών δράσεων καλλιτεχνικού, βιωματικού, ψηφιακού ή υβριδικού χαρακτήρα σε κοινωνικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο.
  • Θα έχουν αναπτύξει τις οργανωτικές δεξιότητες για τη σύλληψη, σχεδιασμό, διαχείριση και επιμέλεια σύγχρονων προγραμμάτων πολιτιστικού/ερευνητικού χαρακτήρα σε φορείς όπως φεστιβάλ, μουσεία, θέατρα, πολιτιστικοί πολυχώροι, καθώς και σε φορείς κοινωνικού χαρακτήρα.
  • Θα είναι σε θέση να εξελίξουν τη διεπιστημονική/διακαλλιτεχνική τους ερευνητική δραστηριότητα, συνεχίζοντας τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο, σε ένα ευρύ φάσμα της πρακτικής, της θεωρίας και των κοινωνικών εφαρμογών των σύγχρονων παραστατικών και ψηφιακών τεχνών

Επίσημη Ιστοσελίδα Τμήματος

Πίνακας Μαθημάτων και ECΤS

Το Πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τη Συνθήκη της Bologna και συμμορφώνεται πλήρως με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς-Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (European Credit Transfer Units – ECTS).

Οι σπουδές στο Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών διαρκούν 8 ακαδημαϊκά εξάμηνα η επιτυχής ολοκλήρωση των οποίων οδηγεί στο επίπεδο έξι (6) του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Η ολοκλήρωση του προγράμματος αντιστοιχεί κατ’ ελάχιστον σε 240 ECTS μονάδες και οδηγεί στην λήψη ενιαίου πτυχιακού τίτλου.

Πρόγραμμα Μαθημάτων

1ο Έτος

  • Εισαγωγή στις Παραστατικές τέχνες: Θεωρία και Εφαρμογές
  • Εισαγωγή στις Οπτικές-Ψηφιακές Τέχνες
  • Εισαγωγή στην Τεχνολογία
  • Το Σώμα στις Παραστατικές τέχνες: Χορός και Περφόρμανς
  • Ιστορία Τέχνης
  • Εισαγωγή στην Performance: Θεωρία και Εφαρμογές
  • Επιτέλεση και Κοινωνικές εφαρμογές Ι
  • Παραστατικές και Ψηφιακές Τέχνες: Συγκλίσεις
  • Μεθοδολογία Ι: Εισαγωγικά στοιχεία για την εκπόνηση γραπτής εργασίας
  • Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
  • “Αρχές Ελευθέρου Σχεδίου” ή “Σκηνογραφία και νοηματοδότηση του χώρου στις Παραστατικές τέχνες: Εισαγωγικα Στοιχεια”
  • Άνθρωπος και Μηχανή

2 Έτος Κατεύθυνση Παραστατικών Τεχνών

  • Υποκριτική: Βασικές αρχές και πρακτικές
  • Παιδαγωγική των Παραστατικών Τεχνών Ι: Σύγχρονες προσεγγίσεις στις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση
  • Χορός και Τεχνολογία: Προσεγγίσεις σύνθεσης και έρευνας
  • Πολυμέσα και Σκηνοθεσία: Θεωρία και Εφαρμογές
  • Τέχνη, Δημιουργία και Φύλο
  • Σκηνοθεσία: Βασικές αρχές και πρακτικές
  • Μεθοδολογία ΙΙ: Επιστημονική έρευνα και συγγραφή

3ο Έτος Κατεύθυνση Παραστατικών Τεχνών

  • Η Performance στην Ελλάδα
  • Παιδαγωγική των Παραστατικών Τεχνών ΙΙ: Σύγχρονες προσεγγίσεις στις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση
  • Περφόρμανς και Χώρος: Ο Θεατής, ο Καλλιτέχνης και ο Επιτελεστικός Χώρος συνάντησής τους
  • Η Συνεργασία μεταξύ των Τεχνών: Το Σύγχρονο συνολικό έργο τέχνης
  • Θέατρο της Πραγματικότητας: Θεωρία και Εφαρμογές
  • Σωματικές Προσεγγίσεις στην Performance

2 Έτος Κατεύθυνση Ψηφιακών Τεχνών

  • Βίντεο Τέχνη και Πολυμέσα
  • Προγραμματισμός και Τέχνη
  • Παιδαγωγική των Ψηφιακών Τεχνών: Τέχνες και Τεχνολογία στην Εκπαίδευση
  • Δημιουργία 3D Περιεχομένου
  • Μεθοδολογία: Επιστημονική έρευνα και συγγραφή

3ο Έτος Κατεύθυνση Ψηφιακών Τεχνών

  • Εικονική Πραγματικότητα
  • Εικαστική Performance: Θεωρία και Εφαρμογές
  • Ψηφιακή Τεχνολογία και Character Animation
  • Δημιουργία 3D Περιεχομένου
  • Εικονική Πραγματικότητα

4ο Έτος

Κατά το 7o και 8ο εξάμηνο οι φοιτητές αναλαμβάνουν μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής (ΕΕ) και προαιρετικά την Πτυχιακή Εργασία (ΠΕ). Επίσης, εφόσον το επιθυμούν μπορούν να επιλέξουν την Πρακτική Άσκηση (ΠΑ) (σε ένα από τα δύο εξάμηνα).

Ενδεικτικά ΜΑΘΗΜΑΤΑ Επιλογής και για τις 2 κατευθύνσεις

  • Ψηφιακή Επεξεργασία Ήχου: Μουσική σύνθεση
  • Ψηφιακή Τεχνολογία στη δημιουργία, έρευνα και εκπαίδευση του χορού
  • Χρώμα: Θεωρία και Πρακτικές εφαρμογές
  • Σχέδιο και Εικαστική Σύνθεση
  • Σύγχρονο Αμερικανικό Θέατρο και Περφόρμανς (διδάσκεται στα Αγγλικά)
  • Αγγλικά για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς: Δεξιότητες Συγγραφής και Έρευνας (διδάσκεται στα Αγγλικά)
  • Ψηφιακά Παιχνίδια και Τέχνη
  • Διάλογοι για το Σώμα: Θεωρία και Πράξη
  • Εισαγωγή στην Ψηφιακή Αφήγηση
  • Σύγχρονο Ιρλανδικό Θέατρο (διδάσκεται στα Αγγλικά)
  • Διάχυτα υπολογιστικά συστήματα
  • Ανάπτυξη Εικονικών Κόσμων
  • Τεχνικές Σωματικού Θεάτρου: Σύγχρονες μέθοδοι
  • Ήχος Ι: Ηχητικός Σχεδιασμός – Ηχητικά Περιβάλλοντα
  • Σύγχρονη και Avant-Garde Μουσική
  • Επιτέλεση και κοινωνικές εφαρμογές ΙΙ: από την εθνογραφία της επιτέλεσης στην επιτέλεση της εθνογραφίας
  • Κοινωνιολογία Πολιτισμικών Θεσμών και Οργανισμών
  • Εκφραστικοί Κώδικες και Εργαλεία Κινηματογραφικού Μοντάζ
  • Ψηφιακή Δημιουργική γραφή, Διαδραστική λογοτεχνία, Ψηφιακή αφήγηση, Ψηφιακές εκδόσεις
  • Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών
  • Σκηνογραφία-Εξωτερικός χώρος
  • Ουτοπία και Δυστοπία στο Βρετανικό Θέατρο (διδάσκεται στα Αγγλικά)
  • Εγκαταστάσεις και Ψηφιακά Μέσα
  • Εισαγωγή στην Έννοια της Αφήγησης / Σενάριο
  • Επιτέλεση και Κοινωνικές Εφαρμογές ΙΙΙ: Κοινωνικό Θέατρο
  • Εισαγωγή στις Ιδιοκατασκευές
  • Εισαγωγή στις Βασικές Αρχές Σύγχρονου Χορού
  • Art game και Δημόσιος Χώρος
  • Διαδικτυακές Εφαρμογές και Performance
  • Σκηνοθεσία Μοντέρνα και Σύγχρονη
  • Κριτική Ανάλυση Παραστάσεων

Επαγγελματική Κατοχύρωση

Οι πτυχιούχοι του ΤΠΨΤ, με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις και την καλλιτεχνική και τεχνολογική τους εκπαίδευση, έχουν τη δυνατότητα επαγγελματικής ενασχόλησης

  • Σε οργανισμούς & πολιτιστικά ιδρύματα που σχετίζονται με παραστατικές, σύγχρονες και διακαλλιτεχνικές μορφές τέχνης
  • Σε έργα χορού και πολυμεσικά projects σκηνοθετών.
  • Σε Εταιρείες παραγωγής πολιτιστικών και θεατρικών εκδηλώσεων.
  • Σε Εταιρείες παραγωγής οπτικοακουστικών μορφών, ψηφιακών / νέων μέσων.
  • Ως ερευνητές, επιμελητές σε χώρους αρχείων και διατομεακά έργα πολιτισμού.
  • Ως καλλιτέχνες και επαγγελματίες των παραστατικών και ψηφιακών τεχνών: εικαστικοί καλλιτέχνες, σχεδιαστές ψηφιακών εκθέσεων και άλλων εφαρμογών για μουσεία ή τις δημιουργικές βιομηχανίες, σκηνοθέτες, καλλιτεχνικοί συντελεστές, ερμηνευτές, βοηθοί παραγωγής, βιντεο-καλλιτέχνες, περφόρμερ, τεχνικοί φωτός, ηχητικοί καλλιτέχνες, animators σε χώρους σύγχρονης δημιουργίας και έκφρασης, σε κοινωνικούς χώρους και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, καθώς και στον χώρο του τουρισμού και ΜΜΕ.
  • Ως εκπαιδευτικοί σε κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα, Προγράμματα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων και άλλες δομές διά βίου μάθησης, σχολές σκηνοθεσίας, σχολές χορού, σχολές ψηφιακών μέσων, εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και κοινωνικών φορέων
  • Ως ειδικοί επιστημονικοί σύμβουλοι έργων σύγχρονου πολιτισμού.
  • Ως κριτικοί και συντάκτες σύγχρονου πολιτιστικού περιεχομένου (performance art, ψηφιακή τέχνη, εικονική πραγματικότητα).
  • Ως ειδικοί σε μεθόδους παραγωγής και δημιουργίας 2D και 3D art για ψηφιακές εφαρμογές και ψηφιακά παιχνίδια.

Ακολουθήστε το 3D Trek στο Instagram, Facebook και LinkedIn και γίνετε μέρος μιας δυναμικής κοινότητας 3D δημιουργών! 📢 Μείνετε ενημερωμένοι για εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολές 3D, μαθήματα Blender, ανακαλύψτε ταλαντούχους καλλιτέχνες, και μάθετε πρώτοι για εκδηλώσεις, events και τις τελευταίες εξελίξεις της 3D βιομηχανίας! 🚀✨

Scroll to Top