Η Θέση του Ian Spriggs για την Τεχνητή Νοημοσύνη Μέσα από την Τέχνη του
Ο Ian Spriggs, ένας κορυφαίος καλλιτέχνης ψηφιακών 3D χαρακτήρων που μοιάζουν εκπληκτικά αληθινοί, έστειλε σήμερα ένα ενδιαφέρον μήνυμα για την τεχνητή νοημοσύνη (AI) μέσα από τη δουλειά του.
Σε μια ανάρτηση στα social media, παρουσίασε ένα 3D κινούμενο πορτρέτο που λέει μια φράση από την ταινία “WarGames” του 1983, η οποία φαίνεται να σχολιάζει τη σημερινή εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης.
Το Πορτρέτο και το Μήνυμά του
Ο Spriggs, σε συνεργασία με τον αδερφό του Richard, δημιούργησε ένα 3D πορτρέτο του Sean Sherwin που λέει:
“Παράξενο παιχνίδι, η μόνη κίνηση για να νικήσεις είναι να μην παίξεις. Τι λες για μια ωραία παρτίδα σκάκι;”
Φαίνεται πως ο Spriggs αναφέρεται στην τεχνητή νοημοσύνη ως “παράξενο παιχνίδι”, προτείνοντας ίσως ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με το πώς τη χρησιμοποιούμε.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ίδιος τονίζει: “Δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου τεχνητή νοημοσύνη σε αυτό το πορτρέτο.” Αντί γι’ αυτό, περιγράφει μια παραδοσιακή και χρονοβόρα διαδικασία:
- Τράβηξε χιλιάδες φωτογραφίες για διαφορετικές εκφράσεις
- Δημιούργησε περίπου 30 βασικές εκφράσεις προσώπου
- Τις διέσπασε σε 140 επιμέρους σχήματα βασισμένα στο σύστημα FACS
- Χρησιμοποίησε το Advanced Skeleton ως βάση με προσαρμογές
- Ο αδερφός του στη συνέχεια δημιούργησε το animation με keyframes

Η Αξία της Παραδοσιακής Τέχνης στην Εποχή του AI
Σε μια εποχή που τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης υπόσχονται να κάνουν πιο εύκολη ή ακόμα και να αντικαταστήσουν την παραδοσιακή καλλιτεχνική δουλειά, η προσέγγιση του Spriggs δείχνει την αξία της ανθρώπινης δεξιοτεχνίας.
Όπως σχολίασε κάποιος: “είναι αναζωογονητικό να βλέπεις μια τόσο προσεγμένη τεχνική και καλλιτεχνική προσέγγιση” τη στιγμή που οι συντομεύσεις με AI γίνονται όλο και πιο διαθέσιμες.
Όταν ρωτήθηκε πόσο χρόνο του πήρε, ο Spriggs είπε ότι δούλευε το έργο για 7-8 μήνες και ότι η διαδικασία “έμοιαζε ατελείωτη”. Το πιο δύσκολο κομμάτι, είπε, ήταν οι εκφράσεις: η δημιουργία των βασικών σχημάτων, ο διαχωρισμός τους σε μεμονωμένα FACS και η εξασφάλιση ότι όλοι οι συνδυασμοί λειτουργούν αρμονικά και φαίνονται αληθινοί.
Τι Πιστεύει για την Τεχνητή Νοημοσύνη;
Παρόλο που ο Spriggs δεν καταδικάζει ξεκάθαρα την τεχνητή νοημοσύνη (άλλωστε, έχει συμβάλει σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες για ψηφιακούς χαρακτήρες), η προσέγγισή του δείχνει να εκτιμά το αναντικατάστατο ανθρώπινο στοιχείο στην τέχνη.
Η φράση από το “WarGames” που υποδηλώνει ότι “το να μην παίξεις” μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή, ίσως δείχνει ότι χρειάζεται ισορροπία και προσοχή στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, αντί για την τυφλή αποδοχή της.
Καθώς οι ψηφιακοί καλλιτέχνες προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες, η δουλειά του Spriggs μας θυμίζει ότι παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, η παραδοσιακή τεχνική, η υπομονή και η ανθρώπινη δημιουργικότητα εξακολουθούν να έχουν μεγάλη αξία.
Το αν η άποψη του Spriggs για την τεχνητή νοημοσύνη θα αποδειχθεί σωστή, μένει να φανεί. Αλλά σίγουρα η δουλειά του προσφέρει τροφή για σκέψη στις σημερινές συζητήσεις για τη δημιουργικότητα και την τεχνολογία.
Δείτε και άλλα εκπληκτικά έργα του Ian Spriggs στο Website του
Εσείς τι πιστεύετε για το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στις δημιουργικές τέχνες; Έχει ακόμα η παραδοσιακή καλλιτεχνική δεξιοτεχνία ξεχωριστή αξία στην εποχή του περιεχομένου που δημιουργείται από AI;
Ακολουθήστε το 3D Trek στο Instagram, Facebook και LinkedIn και γίνετε μέρος μιας δυναμικής κοινότητας 3D δημιουργών! 📢 Μείνετε ενημερωμένοι για εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολές 3D, μαθήματα Blender, ανακαλύψτε ταλαντούχους καλλιτέχνες, και μάθετε πρώτοι για εκδηλώσεις, events και τις τελευταίες εξελίξεις της 3D βιομηχανίας! 🚀✨