Ian Hubert: Blender και το Μέλλον του DIY Filmmaking

Ian Hubert: Δημιουργικότητα, Blender και το Μέλλον του Filmmaking

Ο Ian Hubert, γνωστός στη Blender κοινότητα για τα Lazy Tutorials, τη σειρά Dynamo Dream και τη συμβολή του στο Tears of Steel, συμμετείχε πρόσφατα στο D-Noise Podcast της CG Cookie. Στη συζήτηση, αναφέρθηκε στην εξέλιξη του DIY filmmaking, τη δημιουργικότητα στην ψηφιακή εποχή, την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον της εκπαίδευσης στο 3D και τις προκλήσεις της αφήγησης σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία αλλάζει ραγδαία.

Το επεισόδιο ήταν γεμάτο σκέψεις και εμπειρίες που αφορούν τόσο τους 3D artists όσο και τους κινηματογραφιστές. Ας εξερευνήσουμε τα πιο σημαντικά σημεία της συζήτησης.


1. Η Εξέλιξη της Δημιουργικότητας στην Ψηφιακή Εποχή

Ο Ian ξεκίνησε τη συζήτηση μιλώντας για το πώς η δημιουργική διαδικασία έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια.

Η Μετάβαση από το DIY Filmmaking στην Ανασφάλεια

Παλιότερα, οι δημιουργοί ξεκινούσαν projects από απλή περιέργεια ή πάθος, χωρίς να σκέφτονται αν θα γίνουν επιτυχημένα ή αν θα έχουν τέλεια εκτέλεση. Σήμερα, ωστόσο, η υπερπληθώρα περιεχομένου στο διαδίκτυο και η συνεχής έκθεση σε επαγγελματικού επιπέδου δουλειές δημιουργούν ανασφάλεια στους νέους καλλιτέχνες.

“Όταν ξεκινούσαμε, κανείς δεν σκεφτόταν το αν θα πετύχει. Κάναμε ταινίες γιατί ήταν διασκεδαστικό. Τώρα, όλοι ανησυχούν για το αν η δουλειά τους θα συγκριθεί με τα καλύτερα παραδείγματα του industry.”

Το πρόβλημα, όπως λέει ο Ian, είναι ότι πολλοί διστάζουν να ξεκινήσουν, φοβούμενοι ότι η δουλειά τους δεν θα είναι αρκετά καλή.

Η Σημασία των “Χάλια Συγκροτημάτων”

Χρησιμοποιεί ένα ενδιαφέρον παράδειγμα: τα σχολικά συγκροτήματα.

“Όταν ήμουν έφηβος, όλοι έφτιαχναν συγκροτήματα, ακόμα κι αν ήταν χάλια. Κανείς δεν ανησυχούσε αν θα γίνει επαγγελματίας. Τώρα, με το YouTube, βλέπουν τα καλύτερα συγκροτήματα του κόσμου και νιώθουν ότι δεν έχει νόημα να προσπαθήσουν.”

Το ίδιο συμβαίνει και στο 3D art. Οι νέοι δημιουργοί βλέπουν το ArtStation γεμάτο με εξαιρετικά renders και αισθάνονται ότι δεν μπορούν να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο.


2. Η Αποτυχία ως Κλειδί της Μάθησης

Ένα σημαντικό θέμα που ανέκυψε στη συζήτηση ήταν η σημασία της αποτυχίας στη δημιουργική διαδικασία.

“Να αποτύχετε το Συντομότερο Δυνατόν!”

Ο Ian αναφέρθηκε σε μια συμβουλή που άκουσε από έναν καλλιτέχνη της Barnstorm VFX:

“Όταν ξεκινάω κάτι, προσπαθώ να φτάσω στην αποτυχία το γρηγορότερο δυνατό. Έτσι, ξέρω τι πρέπει να διορθώσω.”

Η ιδέα είναι απλή: η γρήγορη αποτυχία επιτρέπει την ταχύτερη μάθηση.

Η Διαφορά του Blender από Άλλα Εργαλεία

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Ian σύγκρινε το Blender με άλλα 3D προγράμματα:

“Το Blender είναι ιδανικό γιατί επιτρέπει τη γρήγορη δοκιμή ιδεών. Δεν χρειάζεται να περάσεις 10 λεπτά δημιουργώντας ένα νέο project ή να ανησυχείς για άδειες χρήσης. Απλά ανοίγεις το πρόγραμμα και ξεκινάς.


3. Από το Project London στο Dynamo Dream

Ian Hubert – DYNAMO DREAM – Ep1 Pt2

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ian, Project London, χρειάστηκε 7 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Ήταν ένα πείραμα, γεμάτο προκλήσεις και δυσκολίες.

“Ήμουν 18 όταν ξεκινήσαμε το Project London. Δεν ήξερα τίποτα. Αλλά αυτό ήταν το καλό: η άγνοια μας έκανε να το προσπαθήσουμε χωρίς φόβο.

Αυτή η εμπειρία τον οδήγησε στο Dynamo Dream, μια web σειρά που συνδυάζει live-action και Blender VFX.


4. Τεχνητή Νοημοσύνη και Δημιουργικότητα

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της συζήτησης ήταν η άποψή του για την τεχνητή νοημοσύνη (AI).

AI ως Βοηθός, Όχι Αντικαταστάτης

Ο Ian δοκίμασε να χρησιμοποιήσει AI για να δημιουργήσει εξώφυλλα δίσκων για ένα σκηνικό. Στην αρχή εντυπωσιάστηκε, αλλά γρήγορα κατάλαβε ότι το αποτέλεσμα έμοιαζε απρόσωπο.

“Χρησιμοποίησα AI για να φτιάξω 30 album covers. Ήταν ωραία, αλλά έλειπε κάτι… το προσωπικό στοιχείο. Τελικά, αποφάσισα να τα ζωγραφίσω μόνος μου.”

Πιστεύει ότι η AI μπορεί να είναι χρήσιμη, αλλά δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη δημιουργικότητα των ανθρώπων.


5. Geometry Nodes και Procedural Art

Αν και γνωστός για τα Lazy Tutorials, ο Ian θεωρεί ότι η procedural λογική είναι δύσκολη για πολλούς καλλιτέχνες.

“Τα Geometry Nodes είναι φοβερό εργαλείο, αλλά χρειάζονται τελείως διαφορετική σκέψη. Δεν μαθαίνονται απλά με δοκιμές – πρέπει να έχεις συγκεκριμένο στόχο.

Αν κάποιος θέλει να μάθει Geometry Nodes, προτείνει να ξεκινήσει με μικρά projects που απαιτούν procedural λύσεις, αντί να μάθει τους κόμβους θεωρητικά.


6. Η Μετάβαση από DIY Filmmaking σε Επαγγελματικές Παραγωγές

Πρόσφατα, ο Ian γύρισε μια σκηνή με πλήρες συνεργείο. Αν και ήταν συναρπαστικό, συνειδητοποίησε ότι πολλά μπορούν να γίνουν και με απλούστερα μέσα.

“Με DIY τρόπο, αν κάτι πάει στραβά, απλά σταματάς και το φτιάχνεις. Σε επαγγελματικό γύρισμα, κάθε λεπτό κοστίζει χιλιάδες δολλάρια.”

Το συμπέρασμά του;

“Κάντε πράγματα με τα εργαλεία που έχετε. Δεν χρειάζεστε τεράστιο budget για να πείτε μια ιστορία.”


Συμπέρασμα

Η συζήτηση με τον Ian Hubert ήταν γεμάτη χρήσιμες σκέψεις για κάθε δημιουργό. Αν έπρεπε να κρατήσουμε τρία βασικά μαθήματα, θα ήταν:

  1. Ξεκινήστε, ακόμα κι αν δεν νιώθετε έτοιμοι. Η δημιουργικότητα απαιτεί πειραματισμό και αποτυχία.
  2. Μη συγκρίνεστε με τους κορυφαίους επαγγελματίες. Όλοι ξεκίνησαν από κάπου.
  3. Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία ως εργαλείο, όχι ως υποκατάστατο της δημιουργικότητας.

Τι γνώμη έχεις για τη συνέντευξη του Ian Hubert; Έχεις ζήσει κι εσύ την ανασφάλεια που περιγράφει; 🚀

Ακούστε όλο το podcast εδώ

Scroll to Top