Blender Conference 2025: Μια νέα εποχή ξεκινά!
Το Blender Conference του 2025 έδειξε για άλλη μια φορά ότι το Blender έχει πλέον καθιερωθεί ανάμεσα στα κορυφαία εργαλεία 3D στον κόσμο. Ήταν μια εκδήλωση γεμάτη ενθουσιασμό, καινοτομία, αλλά και κάποιες σημαντικές αλλαγές που σηματοδοτούν το τέλος του Blender όπως το γνωρίζαμε. Για όλους εμάς τους λάτρεις του Blender, αυτό είναι συναρπαστικό, αλλά και λίγο αγχωτικό!
Ton Roosendaal και ο νέος CEO
Η διάλεξη του ιδρυτή του Blender, Ton Roosendaal, άνοιξε την αυλαία του συνεδρίου, όπως κάθε χρόνο. Μετά από μια δύσκολη χρονιά πέρσι, ο Ton ανακοίνωσε με χαρά ότι η κοινότητα έχει κάνει το 2024 και το 2025 τις πιο επιτυχημένες οικονομικά χρονιές στην ιστορία του Blender! Αυτό είναι ένα τεράστιο επίτευγμα που δείχνει τη δύναμη της κοινότητας!
Ο Ton παρουσίασε επίσης μερικά από τα νέα χαρακτηριστικά που έρχονται με το πολυαναμενόμενο Blender 5.0 στις 11 Νοεμβρίου, όπως:
- Physics Nodes: Προσομοιώσεις φυσικής βασισμένες σε nodes, με εύχρηστους solvers.
- Dedicated story tool: Ένα εξειδικευμένο εργαλείο για storyboard και concepting.
- Blender σε tablets: Τρία χρόνια μετά την αρχική υπόσχεση, το Blender έρχεται επιτέλους στα tablets (με μια μικρή παράκαμψη για τώρα, αλλά πλήρης κυκλοφορία αναμένεται του χρόνου!).
Ωστόσο, η μεγαλύτερη είδηση ήταν η ανακοίνωση του Ton ότι θα παραιτηθεί από Πρόεδρος του Blender Foundation και CEO του Blender μέχρι το τέλος του έτους.
Τη σκυτάλη παραδίδει σε τέσσερα γνωστά πρόσωπα του Blender Foundation: τη Fiona, τον Dalai, τον Sergey και τον Francesco ως τον νέο CEO. Είναι μια αλλαγή που φέρνει ενθουσιασμό αλλά και αβεβαιότητα, όμως η μακρόχρονη προσφορά τους στο Blender εγγυάται ότι θα κάνουν εξαιρετική δουλειά!
Εδώ, αξίζει να σταθούμε και να εκτιμήσουμε το απίστευτο έργο του Ton. Έχει δημιουργήσει ένα εκπληκτικό open-source προϊόν, που αναπτύσσεται από μια τεράστια ομάδα με πάθος, και υποστηρίζεται από μια ακόμα πιο φιλόξενη κοινότητα. Έχει δώσει σε τόσους ανθρώπους την ευκαιρία να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Ευχαριστούμε Ton!
Hμέρα πρώτη: Hollywood και Καινοτομία
Η πρώτη μέρα ξεκίνησε δυναμικά με τη Framestore, ένα από τα κορυφαία VFX studios στον κόσμο, η οποία παρουσίασε πώς επενδύει στο Blender και το χρησιμοποιεί καθημερινά για να δημιουργήσει και να παρουσιάσει εκπληκτικά έργα, όπως τα “How to Train Your Dragon”, “Imaginary Friends” και “Fantastic 4”.
Όπως δήλωσαν, το Blender τους παρέχει όλο το pipeline που χρειάζονται για τα VFX τους, καθιστώντας τη διαδικασία εξαιρετικά εύκολη και γρήγορη, σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο DCC (Digital Content Creation) εργαλείο. Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας να αγκαλιάζουν τόσο θερμά το Blender!
Blender για Virtual Production
Είδαμε επίσης μια συναρπαστική παρουσίαση από την εταιρεία Sim-plates, η οποία χρησιμοποιεί το Blender και το Octane για τη δημιουργία απρόσκοπτων 360 μοιρών renders για διαφημίσεις αυτοκινήτων και κινηματογραφικές σκηνές.
Με μια τεχνική παρόμοια με αυτή του “The Mandalorian”, δημιουργούν ρεαλιστικά περιβάλλοντα έξω από τα αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας έναν όγκο οθόνης LED για να προσομοιώσουν πραγματικές εξωτερικές σκηνές, συμπεριλαμβανομένου του πραγματικού φωτισμού στους χαρακτήρες. Μια πραγματικά μοναδική και δημιουργική εφαρμογή του Blender!
Ημέρα δεύτερη: Sonic, μουσικά βίντεο και έμπνευση
Ο Joel Prager από το in-house studio της Paramount περιέγραψε πώς χρησιμοποίησαν το Blender σε κάθε βήμα της δημιουργίας του “Sonic the Hedgehog 3”, από το previz μέχρι το post-viz, ακόμη και για το rendering πολλών τελικών σκηνών στο Cycles. Είναι απίστευτο να σκέφτεσαι ότι μπορείς να παρακολουθήσεις μια ταινία του Hollywood στον κινηματογράφο που αποδόθηκε σε μεγάλο μέρος μέσω του Blender!
Ο Joel εξέφρασε την εκτίμησή του για τις κοινότητες των tutorials και των add-ons και αποκάλυψε ότι προσέλαβαν ένα μέλος της κοινότητας, τον γνωστό 3d artist Cartesian Caramel, για να τελειοποιήσουν και να προσαρμόσουν τα εργαλεία φωτισμού και γούνας του για τον Sonic.
Blender για μουσικά Video
Είδαμε επίσης μια ακόμα εξαιρετική ομιλία από τον ταλαντούχο Will Anderson.
Μαζί με τον ιταλό σχεδιαστή Lucas Zanotto, ο Will δημιούργησε ένα μουσικό βίντεο για το συγκρότημα OKG Go, χρησιμοποιώντας πλήθος geometry node setups, custom shaders και live mocap integrations. Ήταν μια εξαιρετικά δημιουργική προσέγγιση, όπου όλα στο Blender αντιδρούσαν ζωντανά στη μουσική.
Blender για product animation
Ο Martin, φωτογράφος και κινηματογραφιστής, ιδιοκτήτης του Not Important Studio στην Ολλανδία, μοιράστηκε την προσέγγισή του στη δημιουργία εντυπωσιακών 3D renders προϊόντων στο Blender. Τόνισε τη σημασία του να αγκαλιάζουμε τις ελλείψεις μας σε τεχνικές γνώσεις και να χρησιμοποιούμε “hacky” λύσεις για να επιτύχουμε αποτελεσματικά και οπτικά ελκυστικά αποτελέσματα.
Hacky λύσεις στην πράξη:
Για ένα video με καφέ, όπου χρειαζόταν ένα splash χωρίς τη χρήση Houdini ή πολύπλοκων liquid simulations, η ομάδα του:
- Αγόρασε Alembic files με έτοιμα splashes, τα εφάρμοσε και τα επεξεργάστηκε για να ελέγχει την κίνηση.
- Χρησιμοποίησε Shape Keys για να προσθέσει λεπτομέρειες και κίνηση.
- Για το “στριφογυριστό” υγρό μέσα στο ποτήρι, ο συνεργάτης του, Thomas Albus, ανέπτυξε ένα pyro solver για το Blender (διαθέσιμο σε Superhive και Gumroad), από το οποίο πήραν μια ακολουθία εικόνων (με ένα “χακάρισμα” που περιελάμβανε ακόμα και το UI του Blender!) και την χρησιμοποίησαν για να οδηγήσουν το shader του υγρού.
Ο Martin ενθάρρυνε τους καλλιτέχνες να μην εκφοβίζονται από τα πολύπλοκα workflows άλλων, αλλά να εστιάζουν στις δικές τους δυνάμεις και να εμπιστεύονται τη δική τους δημιουργική τους διαδικασία. Τόνισε επίσης την απίστευτη υποστήριξη και έμπνευση που προσφέρει η κοινότητα του Blender, κάτι που τον βοήθησε να φτάσει ως artist πολύ πιο μακριά από ό,τι θα μπορούσε μόνος του!
Η πολυμήχανη νέα γενιά
Παράλληλα, η Jess Weissman, μια 25χρονη artist από το Ηνωμένο Βασίλειο με ένα εκπληκτικό portfolio, μοιράστηκε τη δική της δημιουργική διαδικασία, δείχνοντας πώς πειραματίζεται στο Blender, συνήθως με εξαιρετικά αποτελέσματα!
Blender για Automotive design
Ο Valentin Komkov μας εντυπωσίασε με το χόμπι του: τη δημιουργία του δικού του concept car, του Nissan 500SX. Παρουσίασε πώς πέρασε από το concept σε σχέδια και έχτισε πάνω από 15 εκδοχές του στο Blender, αναζητώντας συνεχώς τρόπους βελτίωσης. Δεν είναι περίεργο που το τελικό σχέδιο έγινε viral στο διαδίκτυο!
Rigging cheat codes+δωρεάν Addon
Ο Wayne Dixon, εκπαιδευτής Animation και Rigging στο CG Cookie, παρουσίασε μια εξαιρετικά χρήσιμη και διασκεδαστική ομιλία με τίτλο “Rigging Cheat Codes”, απευθυνόμενη σε riggers κάθε επιπέδου. Η παρουσίαση επικεντρώθηκε σε έξυπνες συμβουλές για την απλοποίηση της διαδικασίας rigging στο Blender.
Μνημονικοί κανόνες για Parenting και Constraints:
Ο Wayne μοιράστηκε δύο χιουμοριστικούς αλλά αποτελεσματικούς μνημονικούς κανόνες για την εκμάθηση της σωστής σειράς επιλογής αντικειμένων:
- Για το Parenting: “Who’s your daddy? I am!” (επιλέγετε το child, μετά το parent, και μετά Ctrl+P).
- Για τα Constraints: “Who wants a constraint? I do!” (επιλέγετε το target, μετά τον owner και μετά Ctrl+Shift+C).
Αυτοί οι κανόνες βοηθούν στην απομνημόνευση της σωστής ροής εργασίας με έναν διασκεδαστικό τρόπο!
Bone Widget Add-on:
Ένα από τα σημαντικότερα σημεία της ομιλίας ήταν η παρουσίαση του Bone Widget Add-on, στην ανάπτυξη του οποίου συμμετέχει ενεργά ο Wayne. Αυτό το δωρεάν add-on, διαθέσιμο στο GitHub, επιτρέπει:
- Την ταχύτατη δημιουργία προσαρμοσμένων σχημάτων (custom shapes) για τα controls του rig.
- Την εύκολη αλλαγή μεγέθους, περιστροφής και θέσης των widgets.
- Την αποτελεσματική διαχείριση χρωμάτων για τα bones (κανονικό, επιλεγμένο, ενεργό), με τη δυνατότητα εισαγωγής προκαθορισμένων χρωματικών θεμάτων και δημιουργίας δικών σας.
- Την προσθήκη των δικών σας custom widgets στη βιβλιοθήκη, εξασφαλίζοντας ότι παραμένουν αποθηκευμένα ακόμα και με τις ενημερώσεις του Blender.
Το Bone Widget Add-on είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη ροή εργασίας και να κάνει το rigging πιο απολαυστικό και αποδοτικό. Μπορείτε να βρείτε το add-on και να το κατεβάσετε από το GitHub εδώ.
Otoy: η Επανάσταση του Neural Rendering
Ο Jules Urbach, CEO της Otoy και επικεφαλής του Render Network, επέστρεψε στο Blender Conference για να μοιραστεί τις τελευταίες εξελίξεις και το όραμά του για το μέλλον του rendering. Ο στόχος της Otoy είναι να εκδημοκρατίσει τη δημιουργία περιεχομένου, και το Blender, ως πρωτοπόρο σε αυτό, αποτελεί βασικό συνεργάτη.
Η Άνοδος του Neural Rendering:
Ο Urbach τόνισε τις ραγδαίες αλλαγές στον χώρο του rendering, προβλέποντας ότι η η AI-powered rendering θα κυριαρχήσει σε περίπου δέκα χρόνια, όπως του επιβεβαίωσε και ο John Carmack.
Παρουσίασε ένα εντυπωσιακό δείγμα του Genie 3 της Google, ενός world model σε beta, που μπορεί να δημιουργεί διαδραστικά 3D περιβάλλοντα από απλό κείμενο. Το όραμα είναι να φτάσουμε σε σημείο όπου το rendering θα γίνεται χωρίς καθόλου τρίγωνα ή πολύγωνα, ακόμα και σε μία μόνο GPU!
Render Network και Blender:
Το Render Network, με δεκάδες χιλιάδες GPUs, προσφέρει αποκεντρωμένες υπηρεσίες rendering σε πολύ χαμηλότερο κόστος. Πλέον υποστηρίζει πλήρως τα Cycles του Blender, εκτός από το Octane Render, επιτρέποντας στους χρήστες του Blender να αξιοποιούν αυτή την ισχυρή υποδομή για τις αποδόσεις τους, ακόμα και για απαιτητικά έργα όπως 18K 270 μοιρών προβολές για εγκαταστάσεις στην Νέα Υόρκη.
Εργαλεία AI και Παραγωγή:
Star Trek: Ένα όραμα σε πραγματικό χρόνο:
Ο Urbach παρουσίασε εντυπωσιακά παραδείγματα από την παραγωγή του Gene Roddenberry Archive και των βραβευμένων shorts του Star Trek (όπως το “Unification” με 40 εκατομμύρια προβολές στο YouTube), όπου το Blender διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο. Ειδικότερα, έδειξε:
- Neural Makeup Transfer: Την εφαρμογή προθέσεων και μακιγιάζ σε πραγματικό χρόνο σε ηθοποιούς, όπως το μακιγιάζ του Penguin από το “The Batman” στον Colin Farrell, που πλέον μπορεί να γίνει ψηφιακά σε μία μόνο GPU!
- De-aging και Character Performance: Τη δημιουργία ρεαλιστικών ψηφιακών εκδόσεων χαρακτήρων (π.χ. νεότερος Captain Kirk με τη συνεργασία του William Shatner), χρησιμοποιώντας ηθοποιούς που οδηγούν την performance σε πραγματικό χρόνο, χωρίς την ανάγκη για motion capture markers.
- Neural Filters για Animatronics και Sets: Την εφαρμογή νευρωνικών φίλτρων σε φυσικά animatronics και σκηνικά για την επίτευξη φωτορεαλιστικού αποτελέσματος με κινούμενα μάτια και υφές, καθώς και τη δημιουργία ψηφιακών σκηνικών.
Ο Jules Urbach τόνισε ότι το μέλλον του rendering βρίσκεται στην απρόσκοπτη ενσωμάτωση AI και 3D εργαλείων όπως το Blender, επιτρέποντας στους δημιουργούς να φέρουν οπτικά εντυπωσιακές ιστορίες και διαδραστικές εμπειρίες στη ζωή, ενισχύοντας το όραμα του Gene Roddenberry για έναν κόσμο όπου η φαντασία γίνεται πραγματικότητα.
Akira σε 3D
Η 2η μέρα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Mike Yakovlev, του artist που είναι υπεύθυνος για την viral αναπαράσταση σκηνής της πόλης βασισμένη στην anime ταινία Akira. Μίλησε για τη διάταξη της σκηνής, την ακρίβεια, τη χρήση φώτων για βάθος και για την πρωτοποριακή προσέγγιση της κίνησης αντικειμένων αντί της κάμερας για να επιτευχθεί το τυπικό στυλ του Akira σε 3D.
Ημέρα τρίτη: Φωτορεαλισμός, Clay Pencil και Anime
Η τελευταία ημέρα του συνεδρίου ξεκίνησε με μια ομιλία για “το απόλυτο ψέμα στον 3D φωτορεαλισμό” από τον Omar Hewady της Photon Town.
Ο Omar παρουσίασε πώς η εταιρεία του δημιουργεί υπερρεαλιστικούς χαρακτήρες χρησιμοποιώντας το Blender και έθεσε στο κοινό ένα τεστ: έπρεπε να αποφασίσει ποιός άνθρωπος ήταν αληθινός από δύο εικόνες. Πολλοί έκαναν λάθος αρκετές φορές, κάτι που δείχνει ότι, τουλάχιστον σε στατικές εικόνες, έχουμε επιτύχει σχεδόν τέλειο ρεαλισμό για ψηφιακούς ανθρώπους.
Μοιράστηκε επίσης απίστευτες συμβουλές για τη δημιουργία ρεαλιστικών χαρακτήρων, από κοινά ανατομικά λάθη μέχρι shading hacks για ρεαλιστικά shaders δέρματος και μια μοναδική τεχνική για την τριχοφυΐα.
Grease Pencil με.. “στεροειδή”
Ακολούθησε η παρουσίαση του Daniel Martinez Lara για ένα εργαλείο που τονίστηκε ακόμα και από τον ίδιο τον Ton στην τελευταία του ομιλία: το Clay Pencil. Ουσιαστικά είναι Grease Pencil με.. “στεροειδή”, επιτρέποντας τη σχεδίαση 3D σχημάτων χρησιμοποιώντας το Grease Pencil μέσω Geometry Nodes. Παρέχει πλήρη έλεγχο στο σχέδιο, την τοποθέτηση και την κίνηση μέσω απλών γραμμικών σχεδίων, μετατρέποντας το 2D animation σε 3D animation χωρίς να χάνεται η παραδοσιακή διαδικασία του 2D animation.
Τέλος, η τρίτη μέρα ολοκληρώθηκε με μια εντυπωσιακή ομιλία από δύο artists από το studio Niceboat Animation, οι οποίοι περιέγραψαν πώς χρησιμοποιούν το Blender για την animated τηλεοπτική τους σειρά “Deep Dive: Forced Rewind”. Μίλησαν για μεγάλο μέρος του pipeline παραγωγής τους, όπως τη δημιουργία και επανάληψη χαρακτήρων, rigging, lookdev, props και πολλά άλλα. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους και είναι πραγματικά συναρπαστικά!
Το μέλλον του Blender
Το Blender Conference 2025 ήταν μια πηγή ενέργειας και έμπνευσης, δείχνοντας ότι το Blender όχι μόνο συνεχίζει να εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, αλλά και ότι η κοινότητά του είναι πιο ζωντανή και δημιουργική από ποτέ. Η αποχώρηση του Ton Roosendaal σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής, αλλά η νέα ηγεσία και οι αμέτρητοι ταλαντούχοι δημιουργοί που αγκαλιάζουν το Blender διασφαλίζουν ένα λαμπρό μέλλον!
Δείτε όλα τα βίντεο από τo συνέδριο εδώ
Ραντεβού λοιπόν στο επόμενο Blender Conference!
Μήπως θέλετε να μάθετε Blender; Αν ενδιαφέρεστε για εξατομικευμένη εκπαίδευση πάνω στο Blender, επικοινωνήστε στα social media του 3dTrek ή στη σελίδα των μαθημάτων!
Σχετικά άρθρα:
Ακολουθήστε το 3D Trek στο Instagram, Facebook και LinkedIn και γίνετε μέρος μιας δυναμικής κοινότητας 3D δημιουργών! 📢 Μείνετε ενημερωμένοι για εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολές 3D, μαθήματα Blender, ανακαλύψτε ταλαντούχους καλλιτέχνες, και μάθετε πρώτοι για εκδηλώσεις, events και τις τελευταίες εξελίξεις της 3D βιομηχανίας! 🚀✨