΄Άλλες 5 μεγάλες τάσεις στο 3D για το 2025 (part2)
Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου 5 μεγάλες τάσεις στο 3D για το 2025 παραθέτουμε άλλες 5 σημαντικές τάσεις που αναμένεται να καθορίσουν το 2025 τον κόσμο του 3D!
1. Η Δημιουργία Μεγάλων Κόσμων Γίνεται Πιο Εύκολη
Το 2025 φέρνει πρόοδο στη δημιουργία μεγάλων 3D κόσμων, με τη χρήση generative AI να διευκολύνει τη διαδικασία. Εταιρείες όπως η Cybever αναπτύσσουν εργαλεία που επιτρέπουν στους καλλιτέχνες να δημιουργούν 3D μοντέλα και περιβάλλοντα από απλά σκίτσα, ενώ η ποιότητα και η ταχύτητα της παραγωγής βελτιώνονται συνεχώς.
Cybever – Generating 3D Worlds in Minutes
Προηγμένα Εργαλεία Δημιουργίας
Εργαλεία που χρησιμοποιούν γενετική AI θα προσφέρουν στους καλλιτέχνες πρωτοφανή έλεγχο. Αυτά τα εργαλεία θα εξάγουν μοντέλα έτοιμα για χρήση σε game engines, με δυνατότητα πολλαπλών επιπέδων λεπτομέρειας και υφών.
Game-Engine Ready Περιεχόμενο
Τα αποτελέσματα θα γίνονται εύκολα εξαγώγιμα σε game engines, επιτρέποντας την άμεση χρήση για παιχνίδια ή άλλα διαδραστικά μέσα.
AI Πλατφόρμες για Δημιουργία Κόσμων
Εταιρείες όπως η Tencent (με το GameGen-O) και η Google (με το Genie 2) πειραματίζονται με AI game engines που δημιουργούν κόσμους από prompts. Αυτά τα εργαλεία περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως:
- Αλληλεπιδράσεις αντικειμένων
- Πολύπλοκες κινήσεις χαρακτήρων
- Πραγματική φυσική
- AI NPCs
Περιορισμοί της Τεχνολογίας
Παρά τις δυνατότητές τους, αυτά τα εργαλεία παραμένουν περιορισμένα όσον αφορά τη δημιουργία ιστοριών, τη λεπτομέρεια, την αίσθηση ρυθμού και τη σχεδίαση παιχνιδιών. Δεν αντικαθιστούν ακόμα τη δημιουργική διαδικασία των προγραμματιστών και των καλλιτεχνών.
Το 2025 θα αποτελέσει έτος-ορόσημο για την εξέλιξη εργαλείων γενετικής AI στη δημιουργία κόσμων, αν και η πλήρης αντικατάσταση των παραδοσιακών μεθόδων βρίσκεται ακόμα μακριά. Οι δημιουργοί θα αποκτήσουν περισσότερα εργαλεία, ενώ οι προοπτικές αυτής της τεχνολογίας υπόσχονται ακόμα περισσότερες καινοτομίες στο μέλλον.
2. Η Εξάπλωση της VR/AR το 2025
Το 2025 αναμένεται να δούμε τη Virtual Reality (VR) και Augmented Reality (AR) να εδραιώνονται περισσότερο στην καθημερινότητα, παρόλο που η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως το υψηλό κόστος και η περιορισμένη συμβατότητα εφαρμογών. Τα βασικά Σημεία και Τάσεις στο VR και AR θα είναι:
Shapelab 2025 | A new dimension of 3D modeling
Apple Vision Pro και Ανταγωνισμός
Το Apple Vision Pro, που κυκλοφόρησε το 2024, δεν κατάφερε να έχει μεγάλες πωλήσεις λόγω της υψηλής τιμής και του “περίεργου” σχεδιασμού.
Παρόλα αυτά, εταιρείες όπως η Meta με το Quest 3 και η Sony με το PSVR 2 προσφέρουν οικονομικότερες και πρακτικότερες επιλογές, αν και η έλλειψη περιεχομένου (όπως παιχνίδια για το PSVR 2) παραμένει πρόκληση.
AI-Driven Εφαρμογές και Πλατφόρμες
Με την Nvidia να ενισχύει την τεχνητή νοημοσύνη μέσω των καρτών γραφικών της, θα δούμε περισσότερες εφαρμογές mixed reality που αξιοποιούν AI-driven εμπειρίες.
Νέα εργαλεία, όπως το Shapelab 2025, υπόσχονται να φέρουν επανάσταση στη δημιουργικότητα, προσφέροντας καινοτόμες δυνατότητες 3D μοντελοποίησης.
Πτώση Τιμών και Νέες Δυνατότητες
Οι τιμές των καλύτερων VR headsets αναμένεται να μειωθούν το 2025, καθιστώντας την τεχνολογία πιο προσιτή.
Η μείωση του κόστους θα συνοδευτεί από την εμφάνιση νέας γενιάς εφαρμογών που θα επεκτείνουν τις δυνατότητες της AR/VR τόσο στον χώρο της ψυχαγωγίας όσο και της δημιουργικότητας.
Υποστήριξη από Λογισμικό
Εργαλεία όπως το Adobe Firefly και το Lightroom, που έχουν ενσωματωθεί στο Apple Vision Pro, δείχνουν πώς τα επαγγελματικά λογισμικά μπορούν να ενισχύσουν την αξία των mixed reality συστημάτων.
Το Μέλλον της VR/AR
Παρόλο που η υιοθέτηση της VR/AR παραμένει περιορισμένη λόγω κόστους και έλλειψης περιεχομένου, το 2025 αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές. Η πτώση τιμών, η βελτίωση των εμπειριών mixed reality μέσω AI, και η ανάπτυξη νέων δημιουργικών εργαλείων θα προετοιμάσουν το έδαφος για την πιο ευρεία χρήση της τεχνολογίας αυτής.
3. Η Adobe Επενδύει Περισσότερο στα Εργαλεία 3D
Η Adobe συνεχίζει να οδηγεί την ανάπτυξη των εργαλείων 3D, εισάγοντας καινοτομίες που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε δημιουργούς με μικρότερη εμπειρία. Με έμφαση στην ενσωμάτωση τεχνολογιών AI και στη συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες όπως η Maxon (Cinema 4D, ZBrush), η Adobe διευρύνει τη γκάμα των εργαλείων της για καλλιτέχνες 3D.
Βασικές Εξελίξεις και Τάσεις στην Adobe
Substance Tools και 3D Viewer για Photoshop
- Τα Substance Tools παραμένουν πρωτοπόρα στη δημιουργία υλικών 3D.
- Το 3D Viewer για Photoshop προσφέρει εξαιρετική ισχύ για την προβολή και διαχείριση 3D στοιχείων.
Νέα Χαρακτηριστικά και Εργαλεία
- Πάνω από 100 νέα χαρακτηριστικά έχουν ανακοινωθεί, στοχεύοντας στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της δημιουργικότητας.
- Το Text to 3D AI επιτρέπει τη δημιουργία 3D μοντέλων απευθείας από περιγραφές κειμένου.
- Το Project Neo, μια εφαρμογή 3D μοντελοποίησης μέσω browser, προσφέρει προσβασιμότητα και ευελιξία.
- Το Project Scenic δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας 3D σκηνών μέσα από AI copilot prompts.
Συνεργασίες με Maxon και Άλλες Εταιρείες
Η συνεργασία με τη δημιουργό του Cinema 4D και του ZBrush επιταχύνει την ανάπτυξη νέων εφαρμογών και plugins.
Δήλωση του Αντιπροέδρου Generative AI της Adobe
Ο Αντιπρόεδρος Generative AI & Sensei της Adobe, δήλωσε ότι “Η AI μπορεί να εκδημοκρατίσει τη δημιουργικότητα”, προσφέροντας εργαλεία για όλους, από επαγγελματίες μέχρι φοιτητές.
Επισήμανε τη σημασία της υπεύθυνης καινοτομίας, ιδιαίτερα όταν λανσάρονται νέα χαρακτηριστικά AI.
Το Μέλλον της Adobe στον Χώρο του 3D
Η Adobe εστιάζει στη δημιουργία εργαλείων που γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ 2D και 3D δημιουργικότητας, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Τα νέα προϊόντα και οι συνεργασίες της εταιρείας θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την αγορά, κάνοντας την 3D μοντελοποίηση και δημιουργία πιο προσιτή και ευέλικτη για όλους.
4. Η Εξάπλωση του Low-Poly Art
Το low-poly art, με τη χαρακτηριστική του απλότητα και στυλιζαρισμένη αισθητική, συνεχίζει να κερδίζει δημοτικότητα. Οι εξελίξεις στα εργαλεία και τις εφαρμογές 3D επιτρέπουν σε περισσότερους καλλιτέχνες να εξερευνήσουν αυτό το στυλ, ενώ το 2025 αναμένεται να δούμε ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή και χρήση.
Βασικές Εξελίξεις και Τάσεις
Project Neo (beta) | Adobe Creative Cloud
- Adobe Project Neo:
- Η web εφαρμογή Project Neo, που βρίσκεται ακόμα σε beta, ενδέχεται να κυκλοφορήσει επίσημα το 2025.
- Διευκολύνει τη δημιουργία απλών 3D μοντέλων, τα οποία μπορούν να εξαχθούν στο Adobe Illustrator ως αρχεία vector για σύνθεση σκηνών.
- Αυτή η ενοποίηση 3D και 2D εργαλείων προσελκύει καλλιτέχνες από διαφορετικά πεδία.
- Εναλλακτικές Εφαρμογές:
- Εφαρμογές όπως το Womp, που δοκιμάστηκε για 3D εκτυπώσεις, γίνονται δημοφιλείς.
- Ιδιαίτερα χρήσιμες για 2D καλλιτέχνες που επιχειρούν να εισέλθουν στον κόσμο του 3D modelling.
- Άνοδος του Low-Poly Art στα Social Media:
- Το low-poly στυλ, με την απλότητά του, έχει αρχίσει να κυριαρχεί σε πλατφόρμες όπως το TikTok.
- Οι δυνατότητες προσαρμογής και οι γρήγοροι χρόνοι παραγωγής ενισχύουν τη δημοτικότητά του.
Το Μέλλον του Low-Poly Art
Το low-poly art συνδυάζει την απλότητα με τις δυνατότητες 3D και 2D τεχνολογιών. Η ευκολία στη δημιουργία και η προσβασιμότητα νέων εργαλείων, όπως το Project Neo, θα συνεχίσουν να ενθαρρύνουν καλλιτέχνες να πειραματιστούν με αυτό το στυλ. Αναμένεται να δούμε ακόμα περισσότερες εφαρμογές του τόσο σε social media όσο και σε επαγγελματικά πρότζεκτ.
5. Βελτιώσεις στις Προσομοιώσεις VFX
Τα εργαλεία προσομοίωσης συνεχίζουν να εξελίσσονται ραγδαία, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), τις νέες μεθόδους διαδικαστικής δημιουργίας (procedural) και τα προηγμένα υπολογιστικά μοντέλα. Αυτό θα επιτρέψει στους καλλιτέχνες να δημιουργούν προσομοιώσεις όπως νερό, καπνό και φωτιά με πρωτοφανή ρεαλισμό.
Κύριες Εξελίξεις και Τεχνολογίες
- Υποστήριξη από Εξελιγμένο Υλικό:
- Οι πιο προηγμένοι επεξεργαστές για υπολογιστές και laptops θα μπορούν να διαχειρίζονται σύνθετους υπολογισμούς απαραίτητους για ρεαλιστικές προσομοιώσεις.
- Η αναμενόμενη κυκλοφορία νέων GPU από τη Nvidia (πιθανώς με βελτιωμένα Studio tools) αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις δυνατότητες των δημιουργών.
- Προσομοιώσεις Υψηλής Ποιότητας σε Πραγματικό Χρόνο:
- Τα εργαλεία όπως το ZibraVDB για το Unreal Engine επιτρέπουν την ενσωμάτωση προσομοιώσεων κινηματογραφικής ποιότητας σε μηχανές παιχνιδιών.
- Οι μηχανές όπως το Unreal Engine και το Unity γίνονται ακόμα πιο προσιτές για δημιουργούς VFX.
- Πρόσβαση σε Κινηματογραφική Ποιότητα:
- Οι νέες δυνατότητες φέρνουν την ποιότητα των κινηματογραφικών VFX πιο κοντά σε ανεξάρτητους δημιουργούς και μικρές παραγωγές, καθιστώντας τις προσομοιώσεις υψηλού επιπέδου πιο προσιτές.
Το Μέλλον των Προσομοιώσεων VFX
Οι εξελίξεις στις προσομοιώσεις VFX θα δώσουν στους καλλιτέχνες περισσότερα εργαλεία για να δημιουργήσουν ρεαλιστικά και εντυπωσιακά εφέ. Χάρη στις νέες τεχνολογίες υλικού και λογισμικού, το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά όπου τα VFX γίνονται πιο ισχυρά, πιο εύκολα στη χρήση και πιο προσιτά σε δημιουργούς όλων των επιπέδων.