Home » Blog » 3d Modeling στο Blender με NURBS, SDF & Gaussian Splatting

3d Modeling στο Blender με NURBS, SDF & Gaussian Splatting

3D Modeling Blender

Νέα Συστήματα Modeling έρχονται στο Blender

Το Blender ετοιμάζεται να φέρει επανάσταση στη μοντελοποίηση με τρία νέα συστήματα που επεκτείνουν τις δυνατότητές του πέρα από το κλασικό mesh modeling. Σύμφωνα με όσα ακούσαμε στο Blender Conference 2024 αυτές οι νέες τεχνικές είναι:

  • NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines)
  • Signed Distance Fields (SDF)
  • Gaussian Splatting

Το Blender δεν αντικαθιστά το υπάρχον σύστημα πλεγμάτων (meshes), αλλά το εμπλουτίζει με νέες μεθόδους, δίνοντας στους καλλιτέχνες μεγαλύτερη ευελιξία.


✨ 1. NURBS – Για Ακρίβεια στη Μοντελοποίηση

🔹 Τι είναι τα Nurbs;

Το NURBS είναι ένα μαθηματικό σύστημα βασισμένο σε καμπύλες, αντί για πολύγωνα. Χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια σε λογισμικά όπως το Rhino, 3ds Max και Maya και είναι ιδανικό για τη σχεδίαση αντικειμένων με ομαλές και ακριβείς καμπύλες, όπως αυτοκίνητα, αεροπλάνα και βιομηχανικά προϊόντα.

🔹 Γιατί είναι σημαντικό;

✔️ Επιτρέπει ακριβείς, άψογες καμπύλες χωρίς τα προβλήματα των πολυγώνων.
✔️ Χρήσιμο για product design, 3D printing και αρχιτεκτονική.

🔹 Μειονεκτήματα;

❌ Δεν είναι ιδανικό για οργανική μοντελοποίηση (π.χ. χαρακτήρες).
Απαιτεί ισχυρό hardware, καθώς είναι πιο απαιτητικό από το mesh modeling.

🚀 Τι σημαίνει αυτό για το Blender;
Το Blender είχε ήδη κάποια υποστήριξη για NURBS, αλλά τώρα θα αποκτήσει πολύ πιο ισχυρά εργαλεία, κάνοντάς το χρήσιμο και για επαγγελματίες σχεδιαστές.


💡 2. Signed Distance Fields (SDF) – Μοντελοποίηση Χωρίς Πλέγματα!

🔹 Τι είναι τα SDF;

Ξεχάστε τα vertices, edges και faces! Το SDF δεν χρησιμοποιεί πολύγωνα, αλλά δημιουργεί αντικείμενα με βάση μαθηματικές συναρτήσεις.

📌 Κάθε σημείο στον χώρο αποθηκεύει την απόστασή του από την επιφάνεια ενός αντικειμένου:

  • Θετικές τιμές → Εκτός αντικειμένου.
  • Αρνητικές τιμές → Εντός αντικειμένου.

🔹 Γιατί είναι συναρπαστικό;

✔️ Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για topology ή edge loops.
✔️ Λειτουργεί σαν ψηφιακός πηλός, επιτρέποντας εύκολη και γρήγορη μοντελοποίηση.
✔️ Non-destructive workflow, δηλαδή μπορείτε να τροποποιείτε τα σχήματα ανά πάσα στιγμή.
✔️ Εξαιρετικό για Boolean operations, καθώς δεν δημιουργεί προβλήματα γεωμετρίας.

🔹 Πώς μπορείτε να το δοκιμάσετε;

Υπάρχει ήδη ένα add-on με SDF για Blender, το ConjureSDF (επί πληρωμή).

🚀 Τι σημαίνει αυτό για το Blender;
Το SDF θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στη γλυπτική (sculpting) και στα hard surface μοντέλα, κάνοντας το workflow πολύ πιο γρήγορο και αποδοτικό.


🎥 3. Gaussian Splatting – Το Μέλλον του 3D Scanning

🔹 Τι είναι το Gaussian Splatting;

Αντί να χρησιμοποιεί γεωμετρία, το Gaussian Splatting δημιουργεί 3D σκηνές με point clouds. Πρόκειται για μία τεχνική φωτογραμμετρίας που επιτρέπει υπερ-ρεαλιστικές αναπαραστάσεις χώρων και αντικειμένων.

🔹 Πώς λειτουργεί;

📌 Φωτογραφίζετε ή βιντεοσκοπείτε ένα αντικείμενο ή περιβάλλον από πολλές γωνίες.
📌 Το υλικό εισάγεται σε ειδικό software (Polycam, Reality Capture), το οποίο το μετατρέπει σε 3D point cloud.
📌 Τα σημεία αυτά συνδυάζονται δυναμικά για να δημιουργήσουν μία ρεαλιστική αναπαράσταση.

🔹 Γιατί είναι game-changer;

✔️ Δεν “ψήνει” (bake) το φως και τις αντανακλάσεις πάνω στα αντικείμενα, όπως η κλασική φωτογραμμετρία.
✔️ Οι αντανακλάσεις αλλάζουν δυναμικά ανάλογα με τη γωνία του θεατή, κάνοντας τα renders πιο ρεαλιστικά.

🚀 Τι σημαίνει αυτό για το Blender;
Το Blender δεν υποστηρίζει ακόμα επίσημα το Gaussian Splatting, αλλά υπάρχουν workarounds όπως αυτό το addon από το Kiri Engine


🔮 Πώς Αυτές οι Τεχνολογίες Αλλάζουν το Blender

Αυτά τα νέα μοντέλα μοντελοποίησης δεν αντικαθιστούν το παραδοσιακό mesh modeling, αλλά το συμπληρώνουν, δημιουργώντας νέα workflows για διαφορετικές χρήσεις:

✔️ NURBS → Ιδανικό για μηχανικά και βιομηχανικά μοντέλα.
✔️ SDF → Φέρνει απεριόριστη ελευθερία στη γλυπτική και το hard surface modeling.
✔️ Gaussian Splatting → Μεταμορφώνει την 3D σάρωση σε έναν νέο, ρεαλιστικό τρόπο δημιουργίας σκηνών.

🛠 Προκλήσεις και Ερωτήματα

🔸 Πώς θα ενσωματωθούν αυτά τα συστήματα στο υπάρχον workflow του Blender;
🔸 Θα απαιτούν πολύ ισχυρό hardware;
🔸 Θα δούμε AI εργαλεία που θα αυτοματοποιούν αυτές τις διαδικασίες;

Μόνο ο χρόνος θα δείξει, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι το Blender εξελίσσεται ταχύτατα, φέρνοντας τους 3D artists πιο κοντά στο μέλλον της μοντελοποίησης. 🚀


Ακολουθήστε το 3D Trek στο Instagram, Facebook και LinkedIn και γίνετε μέρος μιας δυναμικής κοινότητας 3D δημιουργών! 📢 Μείνετε ενημερωμένοι για εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολές 3D, μαθήματα Blender, ανακαλύψτε ταλαντούχους καλλιτέχνες, και μάθετε πρώτοι για εκδηλώσεις, events και τις τελευταίες εξελίξεις της 3D βιομηχανίας! 🚀✨

Scroll to Top